Belcellen op kantoor
Een belcel op kantoor is een goede keuze voor bedrijven waarvan de medewerkers veel moeten bellen. Een callcenter is daar een goed voorbeeld van. Ondanks dat callcentermedewerkers vaak koptelefoons gebruiken voor hun communicatie met klanten, kan het gebeuren dat ze elkaar te goed horen en daardoor de klant aan de telefoon niet meer kunnen verstaan. Een belcel is dan een erg goede optie, omdat alle medewerkers dan in een geluidsdichte ruimte zitten waar ze niet kunnen worden afgeleid door geluiden van andere medewerkers. Daarbij zijn sommige gesprekken met klanten misschien vertrouwelijk omdat er persoonlijke gegevens worden genoemd, dan is een belcel ook een fijne optie.
En op kleine kantoren?
Als je een klein callcenter runt waar te weinig ruimte is voor een belcel voor alle medewerkers, zijn er ook andere mogelijkheden om te zorgen dat medewerkers ongestoord en in alle rust hun werk kunnen doen zonder veel belcellen te kopen. Plaats er enkele voor de medewerkers die naar kantoor willen komen en stem met andere medewerkers af dat ze vanuit huis werken, in een omgeving waar ze niet gestoord worden door familieleden of huisgenoten en dus in alle stilte kunnen bellen. Voor persoonlijke gesprekken kun je je medewerkers vragen om buiten het pand te bellen, omdat daar in het gebouw simpelweg geen ruimte voor is. Zorg er in ieder geval voor dat je medewerkers prettig kunnen werken.