Persoonsalarmering senioren in tehuis
Het doet mij goed dat we nu een persoonsalarmering senioren in ons tehuis hebben. Ik werk er nu al vijf jaar en het is vallen en opstaan. Door bezuinigingen kunnen we niet alles doen wat we willen doen en dit gaat helaas soms ten koste van de bewoners. Daarom zijn we vorig jaar zelf een bestuur op gaan richten. Daarin bekijken we hoe we alles beter aan kunnen pakken. Zo hebben we dus geregeld dat we een alarm hebben zodat we nooit meer zomaar iemand ‘uit het oog verliezen’. Stel een bewoner is gevallen en hij kan niet bij de bel komen, dan krijgen we nu automatisch een melding. Ik probeer ieder uur even een rondje te doen bij iedereen, maar het is verschrikkelijk om dan een bewoner tegen te komen die bijvoorbeeld al een kwartier op de grond ligt. Dit was echt een van de eerste dingen die ik aan wilde pakken. Daarnaast willen we ook meer uitjes organiseren, en misschien wat meer activiteiten binnenshuis. Ik denk dat het vooral belangrijk is om te luisteren naar de bewoners, waar hebben zij behoefte aan? Volgende week ga ik ergens op een vrije avond bij iedereen langs om dit te overleggen, ik denk dat ik overspoeld ga worden met gedachten! Wat alleen maar goed is.