3 manieren om LinkedIn te gebruiken om jouw merk later via blogs te promoten
LinkedIn marketing is niet langer alleen een zoektocht naar een baan. Meer dan 756 miljoen gebruikers , biedt veel mogelijkheden op het gebied van merkmarketing met het gebruik van LinkedIn marketing. In deze blogpost schetsen we vijf manieren waarop je LinkedIn kunt gebruiken om jouw merk te promoten en de juiste doelgroep te bereiken.
Deel feedback en meningen van klanten
Merkgerichte verhalen vertellen is een geweldige manier om klantbewustzijn op te bouwen, omdat het de aandacht vestigt op echte klanten.
Het creëren van inhoud met referenties of het nu in de vorm van een citaat of video is kan de geloofwaardigheid vergroten en vertrouwen opbouwen. Je kunt ook een verhaal van een lid van je community delen via LinkedIn-bijschriften. Je kunt ze zien als een miniblog, zoals klanten of leden van je community toespraken laten houden is een effectieve manier om contact te maken met een breder publiek en tegelijkertijd vertrouwen in je merk op te bouwen. In de vorm van een citaat of video is, kan de geloofwaardigheid vergroten en vertrouwen opbouwen. Je kunt ook een verhaal van een lid van je community delen via LinkedIn-bijschriften. Je kunt ze zien als een miniblog, zoals klanten of leden van je community toespraken laten houden is een effectieve manier om contact te maken met een breder publiek en tegelijkertijd vertrouwen in je merk op te bouwen.
Positioneer jouw CEO of oprichter als thought leader
Maak van jouw CEO of oprichter een expert in de branche, hij is geweldig in het opbouwen van geloofwaardigheid (en het menselijker maken van het merk). Je kunt blogberichten die ze hebben geschreven of interviews waaraan ze hebben deelgenomen aanbevelen om beter in contact te komen met je community. Als je een oprichter van een bedrijf bent, kunt je jouw kennis en ideeën ook uitbreiden door updates over bedrijfs- of brancheartikelen te delen vanuit jouw persoonlijke LinkedIn marketing profiel.
Het delen van dit soort inhoud is een geweldige manier om het merk op LinkedIn marketing te personaliseren en zal een geloofwaardige autoriteit worden in de ogen van de gemeenschap.
Gebruik data om je verhaal te vertellen
Verhalen vertellen is een effectieve manier om informatie en waarde aan de gemeenschap te leveren en het blijkt vaak inhoud te zijn die gemakkelijk te delen is. Je kunt ook een stap verder gaan door met een ander bedrijf samen te werken. Dit is een geweldige manier om een gemeenschappelijke doelgroep te bereiken zonder overmatige commercialisering.