Je moet je medewerkers vaker checken!
Ben jij een werkgever? Er is kans dat er meerdere mensen onder je zitten die dagelijks, wekelijks of misschien maandelijks hard aan het werk zijn. Dit is voor jou goed, want jij verdient geld en hoeft niet alles alleen te doen! Hoewel, hoe gaat het met deze medewerkers? Je kan snel denken: “Ik heb ze laatst mooie werkbanken gekocht, ze zijn vast wel tevreden”, maar hoe weet je dat zeker? Heb je gevraagd wat ze van de nieuwe werkbanken vinden? Opinie van in het bedrijf is niet alleen belangrijk, het is cruciaal. Want medewerkers die niet blij zijn, zorgen voor producten of diensten van een minder goede kwaliteit.
Het belang van duidelijke regels en informatie
Stap één om je medewerkers blijer te maken is duidelijkheid. Denk aan regels, informatie, weten hoe iets werkt en wanneer een medewerker iets moet doen. Natuurlijk kost dit veel tijd om te regelen, maar stel je voor: Je bent een nieuwe medewerker in een gigantische bouwmarkt. Je wordt simpele dingen uitgelegd, waardoor alles goed blijkt, maar opeens merk je… waar zijn de magazijnstellingen eigenlijk? Is het de schuld van de medewerker dat ze niet wist dat ze niet weet waar de magazijnen staan? Nee, dit is informatiegebrek. Door een simpel overzicht te krijgen zorg je snel dat je problemen zoals dit voorkomt.
Zo bespaar je niet alleen kosten, maar ook…
Goed geïnformeerde medewerkers maken niet alleen een beter product en betere diensten waardoor de klanten steeds meer gaan kopen, wat er voor zorgt dat jij uiteindelijk meer winsten ziet… Ze zorgen ook voor een betere werkklimaat. Het klopt dat dit in het begin onduidelijk is wat de voordelen hiervan zijn, maar de meer je rondloopt, hoe meer je merkt hoe enthousiast mensen zijn. Ze praten positief over hun baan aan hun vrienden, waardoor de kans steeds groter is dat jij nieuwe medewerkers kan krijgen zonder er eens voor te vragen! Onthoud: Een blije medewerker brengt meer voordelen dan je denkt.