Meer leads genereren doet u met deze 4 tips
Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf een bepaalde groei kan realiseren spreekt het voor zich dat zoveel mogelijk leads genereren een absolute must is. Ondanks het feit dat dit zeer voor de hand liggend is slagen heel wat ondernemers er toch niet in om het maximale potentieel uit hun website of webwinkel te halen. Nochtans zijn het de leads die ervoor moeten zorgen dat er een bepaalde cashflow voor handen is en dat er uiteindelijk uiteraard ook winst kan worden gemaakt. Bent u nog op zoek naar mogelijkheden om het aantal leads dat u kunt genereren te verbeteren? In dat geval zijn de onderstaande 5 tips mogelijks het overwegen waard.
- 1.) Elke bezoeker kan een kwalitatieve lead zijn
Nagenoeg alle mensen die op een zeker ogenblik op uw website terecht komen zijn geïnteresseerd in het product of de dienst die u aanbiedt. Op het ogenblik dat zij contact met u opnemen met een bepaalde vraag is het interessant om ze door middel van een follow-upsysteem te proberen overhalen om klant van u te worden. Mensen die een vraag hebben, maar uiteindelijk beslissen om geen contact met u op te nemen zijn stuk voor stuk gemiste leads. Omwille van deze reden is het altijd erg belangrijk om contact opnemen voor uw klanten zo eenvoudig mogelijk te maken. Wilt u graag op een efficiënte manier gegevens van potentiële klanten kunnen verzamelen? In dat geval kunt u er ook altijd voor kiezen om een soort van giveaway te organiseren. Zo heeft u meteen de beschikking over heel wat waardevolle data die uiteindelijk kan uitgroeien tot heel wat kwalitatieve leads.
- 2.) Analyseer goed uw eigen data
Een grote fout die veel ondernemers nog steeds maken is dat ze hun eigen data (die nochtans vrij voor handen is) niet of onvoldoende analyseren. Dit is immers een zeer efficiënte manier om ervoor te zorgen dat er kwalitatieve leads gegenereerd kunnen worden. Wilt u met zekerheid de meest optimale hoeveelheid aan leads genereren? In dat geval is het mogelijks interessant om daarvoor gebruik te maken van Google Analytics. Zo heeft u immers meteen de beschikking over heel wat data met betrekking tot geconverteerde leads.
- 3.) Zorg voor kwalitatieve samenwerkingen
Eén van de beste mogelijkheden op vlak van leads genereren wordt aangeboden door het smeden van kwalitatieve samenwerkingen. Een samenwerking vormt in de praktijk dan ook de meest efficiënte manier om tot interessante, kwalitatieve leads te komen. Dit uiteraard wel op voorwaarde dat de samenwerking goed wordt ingezet. Bovendien is het zeker niet zo dat een dergelijke manier van leads genereren automatisch gepaard moet gaan met hoge kosten, integendeel. Breng het traject dat uw klanten doorlopen goed in kaart om vervolgens op basis van uw vaststellingen te kunnen concluderen waar nu precies de basis ligt voor uw leads.
- 4.) Het inzetten van affiliatiemarketing
Online adverteren kan in bepaalde vormen bijzonder lucratief blijken te zijn op vlak van leads genereren. In het bijzonder wanneer er gebruik wordt gemaakt van vergaande segmentatiemogelijkheden zal er vastgesteld kunnen worden dat het bereiken van echt waardevolle klanten heel wat eenvoudiger kan worden gemaakt. Des te specifieker u gaat adverteren (rekening houden met zowel de zoekwoorden als de domeinen waarop dit gebeurt), des te hoger de kwaliteit van de leads en de prospects zal komen te liggen.